Bestuur 2014-2015

“Goed verhaal”, een vaak gehoorde kreet bij het eerste bestuur van studievereniging Ilythia. Het is ook wel een goed verhaal, het oprichten van een vereniging. In oktober 2013 was het zoveelste plan om een studievereniging op te richten geboren. Twee toenmalig eerstejaars studenten, Sophie en Roos, misten wat in hun studentenleven en hun nieuwe studie verloskunde. Na veel brainstormsessies -tijdens en naast college-, vele kopjes cappuccino en overlegsessies met externe partijen kreeg de vereniging in de zomer van 2014 eindelijk echt vorm. Met versterking van Nienke en Reineke begonnen de nuttige, maar ook zeer gezellige vergaderingen. Al snel werden er commissies gevormd en was iedereen enthousiast over SV Ilythia: het feest kon beginnen!

De wekelijkse vergaderingen worden altijd geleid door onze voorzitter Sophie Klijnstra, een vrouw met een missie. Elke week weer zorgt deze Friezin voor culinaire hoogstandjes, goede verhalen en dé vraag van de week.

Onze secretaris Roos ‘peace’ Wind zorgt ervoor dat al onze plannen en vele ideeën geordend in de notulen komen. Goedlachs, enthousiast en reislustig, de perfecte combinatie voor een Ilythiaan. Diep in het hart een Friezin, maar alles daarbuiten is ook mooi.

De financiële kant van de vereniging wordt goed in de gaten gehouden door Reineke Oosterhuis, onze penningmeester. Deze sportieve en verloofde dame uit het mooie Groningen is zeer creatief, maar dan hebben we het natuurlijk niet over de boekhouding.

Last but not least hebben we onze commissaris intern Nienke Bijen, die zich naast het speuren op Groupon bezig houdt met het coördineren van alle mooie commissies. Altijd met-zonder jas en vol goede ideeën, zorgt onze Tukker ervoor dat alles op rolletjes loopt.

Met z’n vieren gaan we ervoor zorgen dat SV Ilythia een bruisende vereniging wordt en een platform voor studenten. Gezelligheid, creativiteit en saamhorigheid staan hoog in het vaandel en zullen er hopelijk voor zorgen dat hiermee een goede basis wordt gelegd voor vele mooie jaren met SV Ilythia.

Goed verhaal!

Liefs,