Deelnemersvereniging Pensioenfonds Verloskundigen

Pensioen? Dat is simpel gezegd nu al geld opzij zetten voor je inkomen later. Vanaf de eerste dag dat je gaat werken in de 1e lijn, bouw je pensioen op bij SPV. Dat is volgens de wet verplicht. Vergeet je daarom niet zelf aan te melden via www.pensioenfondsverloskundigen.nl/wat-moet-ik-doen-bij/aan-de-slag

Hoe werkt het?

In het kort: de Deelnemersvereniging Pensioenfonds Verloskundigen (DPV) zorgt voor de pensioenregeling, het pensioenfonds SPV zorgt voor de uitvoering van die pensioenregeling. Het pensioen wat je opbouwt via SPV komt later bovenop de AOW die je van de overheid krijgt.

Bij SPV bouwen we samen pensioen op. Dat levert voordelen op: we hebben samen een grotere pot geld die we kunnen laten groeien door te beleggen. Dat doen we door samen risico’s te spreiden en belangrijk: SPV heeft géén winstoogmerk.

Jouw betaalde premie gaat in jouw eigen pensioenpot, met daarbij het rendement én elk jaar krijg je hier 2% toeslag op. Dat is uniek aan onze regeling. Zo groeit jouw pensioen mee met de stijging van de prijzen. De (fiscaal aftrekbare) premie die je betaalt, zorgt ook voor een partnerpensioen én je kunt kiezen om je te verzekeren zodat bij volledige arbeidsongeschiktheid, jouw pensioenpremie wordt doorbetaald.

Niet vergeten…

Meld je aan bij DPV, de deelnemersvereniging. Dan zorg je er voor dat je ook écht zelf wat te zeggen hebt over onze pensioenregeling. Als lid van DPV kun je, als je dat wilt, je stem uitbrengen als we over belangrijke zaken moeten stemmen. Dus zorg dat ook jouw stem mee telt!

DPV-logo-FC_1.jpeg.png
SPV_logo.png