Bestuur 2017-2018

Drie-en-een-half jaar geleden, op 21 januari 2015, werd SV Ilythia geboren. Dit gebeurde onder leiding van de toenmalige verloskundigen in opleiding Sophie, Roos, Reineke en Nienke. De afgelopen jaren is deze studievereniging uitgegroeid tot een geweldig platform voor verloskundigen in opleiding, dit was niet gelukt zonder de geweldige inzet van haar voorgaande besturen. Daarom zijn wij heel erg trots en enthousiast dat wij van deze meiden het stokje over kunnen nemen en mogen staan voor SV Ilythia als haar 4e bestuur. Hieronder stellen wij elkaar voor.

Komend jaar zal trotse Friezin Marrit Boekhout als voorzitter het bestuur leiden en onze mooie vereniging vertegenwoordigen. Marrit is het zonnetje in huis en straalt overal waar zij binnenkomt. Deze hastag-queen houdt de rest van het bestuur goed in het gareel en zorgt dat iedereen zijn taken volbrengt. Bovenal brengt ze veel gezelligheid in en is zij onmisbaar bij alle feesten en partijen. The party doesn’t start till Marrit walks in.

Onze secretaris van komend jaar is Charlotte Buiter. Deze echte Loppersumse aardappelliefhebber voelt zich thuis in een bevende omgeving dus zij zal zich volledig op haar plek voelen om de notulen en mails bij te houden tijdens onze enerverende vergaderingen. Is deze altijd goedgemutste dame echter een moment niet bereikbaar via de mail? Kijk dan snel op de site! Dit is echt Charlotte’s baby, zij vindt het heerlijk deze up to date te houden en doet dit dan ook vol passie!

Dit jaar zal Nienke de Haan onze ‘perfect penning’ zijn.  Zij ziet erop toe dat alle inkomsten en uitgaven in balans zijn en met haar behulpzame mindset zal ze ervoor zorgen dat de penningmeesters van de commissies goed te werk kunnen gaan. Om de passiva en activa soms even te ontvluchten duikt Nienke graag de keuken in om weer iets lekkers op tafel te zetten voor de andere bestuursleden, wat ook zéér gewaardeerd wordt!

Linda Kroes is onze commissaris intern dit jaar. Deze sportieve en altijd lachende Dalfsenaar heeft altijd tijd voor haar leden, dit maakt haar perfect voor het onderhouden van de contacten met alle commissies. Door haar betrokkenheid en sociale houding zal zij ervoor zorgen dat alles voor de leden van Ilythia op rolletjes loopt!

En last but not least, onze commissaris extern Merel Gmelig Meyling. Deze lieve en prachtige meid heeft al veel werelddelen gezien/bewoond en zal komend jaar al haar  mensenkennis gebruiken om nieuwe sponsor deals binnen te slepen en het contact met alle externe partijen warm te houden. Dit zal haar zeker lukken want haar echte Groningse ondernemende roots zijn zeker niet verdwenen!

Wij zijn trots om dit jaar de vereniging te mogen vertegenwoordigen als bestuur en zullen ons uiterste best doen om SV Ilythia, net als haar voorgaande besturen, naar een hoger plan te tillen.

Liefs,

4e Bestuur der SV Ilythia,

Marrit, Charlotte, Nienke, Linda en Merel

“Quidquid latine dictum sit, altum videtur”